دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
کرملین می‌گوید، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفته است که مسکو ایده‌هایی را که او برای رسیدگی به خواسته‌های امنیتی این کشور در روز شنبه در یک تماس تلفنی مطرح کرده است، بررسی خواهد کرد، اما آنها همچنان به نگرانی‌های کلیدی مسکو نپرداخته‌اند.

به گزارش آوای خزر و به نقل از خبرگزاری رویترز، بایدن و پوتین در بحبوحه تنش‌های شدید بر سر استقرار نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین که به ترس از تهاجم قریب‌الوقوع دامن زده است، تلفنی گفت‌وگو کردند.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهوری روسیه، در یک نشست خبری در حضور خبرنگاران، این تماس را تجاری‌گونه توصیف کرد، اما گفت که این تماس در پس‌زمینه استرس در غرب درباره تهاجم قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، صورت گرفته است.

اوشاکوف گفت که بایدن در نتیجه افزایش تنش‌ها، خواستار برقراری تماس در روز شنبه شده بود.

او افزود: «بایدن به طور قابل پیش‌بینی به تحریم‌های سخت علیه روسیه در زمینه اوضاع پرتنش اطراف اوکراین اشاره کرد، اما این موضوع محور گفت‌وگوی نسبتا طولانی او با رئیس‌جمهوری  روسیه نبود.»

اوشاکوف گفت، بایدن برای رسیدگی به مجموعه‌ای از خواسته‌های امنیتی که روسیه در اواخر سال گذشته از غرب درخواست کرد، ملاحظاتی از جمله وتوی پیوستن اوکراین به ناتو را در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

  • ماحصل گفت‌وگوی تلفنی پوتین و بایدن بر سر اوکراین چه بود؟

او اضافه کرد: «فوراً متذکر می‌شوم که رئیس‌جمهوری روسیه با این روحیه واکنش نشان داد که طرف روسی ملاحظات بیان شده توسط بایدن را به دقت تجزیه و تحلیل خواهد کرد و بدون شک آنها را در نظر خواهد گرفت. اما متأسفانه این ملاحظات به عناصر اصلی و کلیدی ابتکارات روسیه مربوط نمی‌شود. روسیه عملا پاسخ خود به این پیشنهادات را به پایان رسانده و به زودی آنها را اعلام خواهد کرد. پوتین به بایدن گفته است، فکر می‌کند که غرب فشار کافی بر اوکراین برای اجرای توافق‌نامه‌های صلح مینسک در مورد درگیری در شرق اوکراین وارد نمی‌کند.»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: